torsdag 23 september 2010

Rivstart på morgonen


Morgonen i "Se människan"-montern har riktigt rivstartat. Först ut var Ann Heberlein som berättade om sin bok "En liten bok om ondska". Hela montern var full med folk som kom och lyssnade. I eftermiddag skall kursen få träffa Ann alldeles själva och fortsätta ett mer nära samtal med henne.

Själv missade jag tyvärr större delen av seminariet eftersom jag fick göra en akututryckning och hämta saker jag hade glömt hemma. Men nu är jag på plats i montern, deltagarna är här och just nu pågår ett seminarium om "Gröna själar och andliga trädgårdar". Ingen bok som handlar om trädgårdstips (eller ondska) -inte ett enda latinskt namn eller odlingsråd. Utan en bok om trädgården som en läkande förmåga, hur man kan njuta av trädgården.

När jag lämnade bokmässan igår kväll var det långtifrån färdigt - idag står alla montrar välfyllda med böcker, kataloger och människor. Nu pågår fackmässan och här är mängder av lärare, människor som arbetar på bibliotek och författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar